Tęsiasi Nordplus Junior projekto ‘Insclusion or Exclusion’ veiklos Klaipėdoje. Projekto dalyviai lopšelyje-darželyje „Alksniukas“ stebėjo atviras veiklas grupėse, patys išbandė fizinio ugdymo pratimus su tvarumą skatinančiomis…
Nordplus Junior projekto veiklos Klaipėdoje
Nordplus Junior projekto veiklos Grenlandijoje (5 diena)
Nordplus Junior projekto veiklos Grenlandijoje (4 diena)
Nordplus Junior projekto veiklos Grenlandijoje (3 diena)
Nordplus Junior projekto veiklos Grenlandijoje (2 diena)
„Nukarit“ bei mokykloje Atuarfik Jorgen Bronlund, kur domėjosi specialiųjų ugdymo(si) poreikių vaikų ypatumais bei ugdymu. O kaip gi be Grenlandijos virtuvės, tradicijų ir papročių. Šeimininkai pristatė tautinius rūbus bei pakvietė nacionalinių patiekalų degustacijai: ruonio sriubos, banginio mėsos, įvairios vytintos žuvies ir avijaučio dešros. Pedagogės keliavo „Aplink pasaulį“ šunų kinkiniu.
Nordplus Junior projekto veiklos Grenlandijoje (1 diena)
2024-01-30. Knyga „EXPERIENTIAL EDUCATION IN NATURE“
Žaliojo mokymo(si) galimybės ankstyvoje vaikystėje
Konferencijos dalyvius pasveikino Joniškio rajono savivaldybės vicemerė Vaida Aleknavičienė.
Patirtimi, sėkmės istorijomis /patraukliomis idėjomis, kaip organizuoti vaikų ugdymą lauko erdvėse dalinosi projekto dalyviai ir jų socialiniai partneriai – pedagogai iš Joniškio vaikų lopšelio-darželio „Saulutė“, Elejos ikimokyklinio ugdymo įstaigos „Kamenite“, Šiaulių lopšelio-darželio „Gluosnis“, Ane ikimokyklinės ugdymo įstaigos „Saulite“ , Stalgenes pradinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriaus, Kohtla-Jarvės ikimokyklinio ugdymo įstaigos „Tareke“. Pristatyti projekto metu įvykę edukacinių erdvių pokyčiai, vykę sėkmės užsiėmimai, lauko erdvėse organizuoti projektai, renginiai ir kitos veiklos.
Ši gerosios patirties konferencija užbaigė NORDplus dvejus metus trukusį projektą, apjungusį tris Baltijos šalis.
‘Inclusive-Exclusive’ veiklos Švedijoje
Ketvirtąją vizito dieną pedagogai lankėsi Vällingby bibliotekoje, kur susipažino su bibliotekos erdvėmis, pritaikytomis multikultūrinei komunikacijai, bendravo su bibliotekos darbuotojais ir aptarė glaudų ikimokyklinių ugdymo įstaigų ir bibliotekos bendradarbiavimą. Taip pat projekto dalyviai susitiko su Zinket darželio mokytoja Malgožata, kuri pakvietė diskusijai apie specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų įtrauktį. Keturių ikimokyklinių ugdymo įstaigų direktorė Evy pasidalino savo patirtimi ir įžvalgomis kaip organizuoti ugdymo įstaigos darbą. Specialioji pedagogė Irma pristatė mokytojų komandos darbą, rengiant pagalbos planą vaikui bei numatant darbo būdus ir metodus. Mokytoja Rūta kalbėjo apie komunikaciją tarp tėvų ir mokytojų.
Penktąją dieną projekto dalyviai bendravo su mitybos specialiste, kuri dalijosi vaikų mitybos ypatumais ugdymo įstaigose. Mokytojai susipažino su vaikų valgiaraščiu, analizavo Stokholmo darželių maitinimosi įvairiapusiškumą. eTwinning virtuali platforma pasirinkta vidiniam projekto partnerių bendravimui, kurią pristatė Vaida Labanauskienė.
Susitikimo pabaigoje apibendrintos projekto dalyvių mintys, pasidžiaugta nauja patirtimi, aptartos kiekvienos šalies stiprybės ir kylantys iššūkiai įtraukiojo ugdymo srityje.
Įtraukusis ugdymas ar atskirtis
Projekto dalyvių susitikimas baigėsi
Nordplus Junior projektas sustiprino Baltijos šalių tarptautinį bendradarbiavimą, praturtino ugdymo įstaigų edukacines erdves, išplėtė žaliojo mokymosi galimybes ir sudarė geresnes sąlygas vaikams tyrinėti, pažinti ir atrasti, eksperimentuoti ir kurti.
Projekto dalyvių veiklos
Susitikimas su projekto partneriais
Pirmąją dieną projekto dalyviai dalinosi savo įžvalgomis ir pastebėjimais apie vykusį projektą, džiaugėsi atsinaujinusiomis ugdymo įstaigų erdvėmis, pažintimis su kitų šalių kolegomis bei jų darbo metodikomis. Aptarę veiklos planą, atlikę įvairias kūrybines užduotis, Lietuvos, Latvijos ir Estijos pedagogai apsilankė Mūšos Tyrelio pažintiniame take, domėjosi gamtinės medžiagos įvairove bei galimybėmis panaudoti jas darbui su vaikais lauko erdvėse. Pelkių Laumė įtraukė į lauko edukaciją „Atrask lobį“.
Tarptautinis pedagogų susitikimas
Susipažinę su lauko erdvėmis darželyje, projekto dalyviai veiklas tęsė Alutaguse regioniniame parke, kur vyko pažintinė edukacija miške ir Peipus (Čiudo) ežero pakrantėje, informaciniame centre gamino metodines priemones ugdytiniams. Kultūrinę-pažintinę veiklą pedagogai tęsė stebėdami moterų vienuolyno puoselėjamas lauko erdves. Tarptautinį vizitą Estijoje projekto dalyviai baigė įvertinę nuveiktus ir aptarę būsimus darbus. Baigiamasis sustikimas numatytas rugsėjo mėnesį Lietuvoje.
Žaliojo mokymosi galimybės ankstyvajame ugdyme
#nordplus #nordplusjunior
Projekto dalyvių susitikimas Latvijoje
Pirmąją dieną susitikę projekto dalyviai ir aptarę veiklos planą, apsilankė Rundalės pilyje ir sode, susipažino su augmenijos įvairove. Visus svetingai priėmė ir supažindino su darželio vidaus bei lauko erdvėmis Bauskės darželio „Pasaulite” direktorė.
Antrąją dieną mokytojai lankėsi atnaujintame Kemerių Nacionaliniame parke ir gėrėjosi želdinių raštais ir spalvų įvairove. Didžiajame Kemerių tyrely komandos susipažino su aukštapelke, diskutuota kokią įtaką vaikų ugdymui turi natūrali gamta.
Trečiąją dieną Elėjos darželyje „Kamenite” vyko užsiėmimai lauke: mokytojos dalijosi savo patirtimi ir pravedė praktinius užsiėmimus kaip kūrybiškai panaudoti gamtinę medžiagą bei antrines žaliavas ugdymo procese, atliko aktyvias sportines užduotis, apžiūrėjo atsinaujinusias darželio lauko erdves.
#Nordplus Junior
2023 balandžio 28 d. Joniškio vaikų lopšelį-darželį „Saulutė“ pasiekė džiugi žinia – patvirtinta dotacija Nordplus Junior 2023 projektui NPJR-2023/10090 – ‘Inclusion or Exclusion’. Darbuotojai gilins savo kompetencijas apie įtraukųjį ugdymą.
2022-12-06 https://www.joniskiosaulute.lt/programos-nordplus-2022-parengiamasis-vizitas-lihula-estijoje
Gruodžio 6–9 d. direktorė Rita ir logopedė Vaida dalyvavo programos Nordplus 2022 parengiamajame vizite Lihula, Estijoje. Pagrindinis parengiamojo vizito tikslas – susitikti su partneriais iš Lietuvos, Estijos, Suomijos, Švedijos ir Grenlandijos aptarti būsimo bendro projekto detales, parengti būsimo projekto planą, siekiant pateikti paraišką Nr. NPJR-2022-PV/10003 ‘Inclusion or Exclusion’ (Įtraukusis ugdymas ar atskirtis) iki programos galutinio paraiškų teikimo termino.
Projekto partnerių vizitas Estijos Kohtla-Jarve vaikų darželyje „Tareke“
2022-10-20. Baigiamoji susitikimo Estijoje diena – Joniškio vaikų lopšelis-darželis „Saulutė“ (joniskiosaulute.lt)
2022-10-19. STEAM veiklos apie vandenį – Joniškio vaikų lopšelis-darželis „Saulutė“ (joniskiosaulute.lt)
2022-10-18. Outdoor STEAM activities – Joniškio vaikų lopšelis-darželis „Saulutė“ (joniskiosaulute.lt)
Projekto partnerių vizitas Joniškio vaikų lopšelyje-darželyje „Saulutė“
2022-09-22. Ketvirtoji vizito diena. Atsisveikiname – Joniškio vaikų lopšelis-darželis „Saulutė“ (joniskiosaulute.lt)
2022-09-21. Trečioji Nordplus dalyvių vizito diena – Joniškio vaikų lopšelis-darželis „Saulutė“ (joniskiosaulute.lt)
2022-09-20. Apie mus rašoma Savivaldybės naujienose – Joniškio vaikų lopšelis-darželis „Saulutė“ (joniskiosaulute.lt)
2022-09-20. Antroji Nordplus dalyvių vizito diena – Joniškio vaikų lopšelis-darželis „Saulutė“ (joniskiosaulute.lt)
2022-09-19. Nordplus projekto dalyvių susitikimas – Joniškio vaikų lopšelis-darželis „Saulutė“ (joniskiosaulute.lt)
2022-08-29. Nordplus Junior 2022 projekto NPJR-2022/10205 ‘Green Learning Opportunities in the Early Childhood’ („Žaliojo mokymo(si) galimybės ankstyvojoje vaikystėje“) eiga
#nordplusjunior
Baigiantis pavasariui Joniškio vaikų lopšelį-darželį „Saulutė“ pasiekė gera žinia – patvirtintas Nordplus Junior 2022 projektas NPJR-2022/10205 „Žaliojo mokymo galimybės ankstyvojoje vaikystėje“ (‘Green learning opportunities in the early childhood’) ir skirta dotacija.
Projekto partneriai: Kohtla-Järve kindergarten Tareke (Estija) ir Kindergarten Kamenite (Latvija).
Projekto tikslas: bendradarbiaujant ir keičiantis gerąja patirtimi tarp Baltijos šalių ikimokyklinių įstaigų, įsirengti lauko erdves, kurios išplėstų žaliojo mokymosi galimybes ir sudarytų sąlygas vaikams tyrinėti, pažinti ir atrasti, eksperimentuoti, kurti.
Projekto trukmė – 18 mėn.
Numatytos mobilumo veiklos (po 2 vizitus į Latviją ir Estiją bei 2 susitikimai Lietuvoje), mokymai, seminarai, kultūrinė-pažintinė programa. Projektą užbaigsime tarptautine konferencija „Žaliojo mokymosi galimybės ankstyvoje vaikystėje”. #NordPlus
Seminaras Kopenhagoje
Gegužės 16–18 d., Joniškio vaikų lopšelio-darželio „Saulutė“ direktorė Rita Šilinienė ir logopedė, specialioji pedagogė Alma Sinkevičienė dalyvavo kontaktiniame seminare ‘Early Childhood Education and Care – The Convention on the Rights of the Child and Education for Sustainable Development’, kuris vyko Kopenhagoje, Danijoje. Savo idėjomis ir vizijomis dalinosi net 80 Šiaurės ir Baltijos šalių pedagogų ir vadovų, dirbančių ikimokyklinėse ugdymo įstaigose. Vyko aktyvios diskusijos vaikų teisių klausimais, buvo plėtojamos projektinės idėjos. Viena iš dominančių ir aktualių temų – įtraukusis ugdymas. Ši tema buvo pasirinkta kaip pagrindinė, generuojant idėjas ateities projektams. Penkių šalių (Švedijos, Estijos, Lietuvos, Suomijos ir Grenlandijos) atstovai grupėje aptarė įtraukiojo ugdymo esamas patirtis, iššūkius, pagrindines kylančias problemas ir siekius. Taip pat buvo parengtas būsimo projekto apie įtraukųjį ugdymą planas ir numatytas parengiamasis vizitas Estijoje.