Apdovanojimas Nacionaliniu kokybės ženkleliu
Logopedės Vaidos inicijuotas tarptautinis eTwinning projektas „Miracles Happen in December“, kuriame dalyvavo „Boružėlių“ grupės vaikai.
Šio projekto pradžia – seminaras Sevilijoje „Iš mokyklos suolo į ilgalaikę gyvenimo sėkmę: esminių gebėjimų ugdymas“, kuriame užmegzta pažintis su partneriais iš Slovėnijos, Kroatijos ir Lietuvos.
Mokytoja Laura Pociūtė kartu su „Ramunės“ grupės vaikais sausio-kovo mėnesiais dalyvavo tarptautiniame eTwinning projekte „Sky detectives“. Projekte bendravo ir bendardarbiavo mokytojai ir mokiniai iš Lietuvos, Turkijos, Slovakijos, Rumunijos, Bulgarijos.
Viliamės, kad šie apdovanojimai įkvėps pedagogus toliau tobulėti ir siekti aukštų standartų „eTwinning“ programoje!
eTwinning projektas „CHRISTMAS“
Baigėsi tarptautinis eTwinning projektas „Christmas (Kalėdos)“, kuris tesėsi nuo 2023 m lapkričio pradžios iki 2024 m vasario pabaigos. Projekte dalyvavo 21 ikimokyklinė įstaiga iš 7 šalių. Lietuvą atstovavo Joniškio lopšelio-darželio „Saulutė“ priešmokyklinės „Ančiukų“ grupės vaikučiai ir mokytoja Indra Žukauskienė.
Projekto tikslas: Džiaugtis visiems kartu Kalėdų šventės laukimu, praplėsti savo žinias apie Kalėdų tradicijas ir papročius.
Uždaviniai: visų šalių projekto partneriai paruoš ir išsiųs vieni kitiems Kalėdinius atvirukus ir iš gautų atvirukų kurs Kalėdinį kampelį savo grupėje. Vaikai taip pat sužinos apie švenčių papročius kitose Europos šalyse. Projekto metu vaikai žais su simetrija, kurs pasakojimus ir iliustracijas, dainuos paprastas giesmes ir kt.
Stebuklai vyksta gruody
Švietimo pagalbos specialistė Vaida su “Boružėlės” 🐞grupės vaikučiais👫 vykdė eTwinning projekto ‘Miracles Happen in December’ (Stebuklai vyksta gruody)❄️☃️❄️ veiklas.
Tai bendras Lietuvos 🇱🇹, Slovėnijos 🇸🇮 , Kroatijos 🇭🇷 ikimokyklinio amžiaus vaikų ir jų pedagogų projektas.
Gruodis yra mėnuo, kupinas magijos. Nuo mirgančių šviesų ir šventinių dekoracijų iki kūrimo džiaugsmo bei ypatingų netikėtumų laukimo…
Pedagogų tikslas – vaikų buvimą darželyje padaryti kokybiškesniu ir įdomesniu.
Projekte dalyvavę vaikai ne tik lavino smulkiąją motoriką ir kalbos įgūdžius, bet ir susipažino su bendraamžiais iš kitų šalių.
Veiklos projekte neapsiribojo tik grupės patalpomis – vaikai lankėsi lauke, kur mokėsi apie gamtą ir sezoninius pokyčius, o tai sustiprino jų suvokimą apie pasaulį.
Mažieji turėjo galimybę ne tik kurti kūrybinius darbelius, bet ir tapti tyrinėtojais, išbandančiais ir atrandančiais naujas idėjas ir žinias apie kalėdines tradicijas ir šventes.
Bendravimas su kitų šalių vaikais leido ugdytiniams sužinoti ne tik apie kultūrų skirtumus, bet ir suprasti bei priimti įvairovę.
Projektas buvo puiki galimybė ne tik vaikams, bet ir pedagogams dalintis gerąja praktika, kūrybinėmis idėjomis ir metodais, padėjusiais geriau suprasti ir pritaikyti tarptautinio bendradarbiavimo principus ikimokyklinio ugdymo procese.
Tai buvo įdomi ir turininga patirtis vaikams:
✅ Kūrybiniai darbai, leidžiantys vaikams kurti ir eksperimentuoti su įvairiomis technikomis (pvz., spalvų, formų, tekstūrų).
✅ Knygos apie kalėdų tradicijas ir kitų šalių kultūrą, leido vaikams gilintis į temą ir išplėsti savo žinias.
✅ Specialūs užsiėmimai, kuriuose vaikai gali dalyvauti ir išmokti kažką naujo, pavyzdžiui, draugams padovanojo kalėdinę dainą.
✅ Virtualios ekskursijos ar skaitmeninis turinys, kur vaikai galėjo pažinti kitų šalių kultūrą, tradicijas ir gyvenimo būdą.
✅ Galimybė bendrauti su bendraamžiais iš kitų šalių per internetą( susitikimas per nuotolį) ar raštu (laiškai), skatinant bendradarbiavimą ir draugystę.
Projekto veiklos užtikrino, kad vaikai ne tik mokėsi, bet ir smagiai leido laiką, tyrinėdami pasaulį ir susipažindami su kitomis kultūromis.
Ačiū grupės mokytojoms Daliai, Rimai bei meninio ugdymo mokytojai Gitanai už palaikymą ir pagalbą.
#eTwinning
eTwinning projektas „Sky detectives“
„Ramunės“ grupės vaikai kartu su mokytoja Laura Pociūte sausio-kovo mėnesiais dalyvauja tarptautiniame eTwinning projekte „Sky detectives“. Projekte dalyvauja mokytojai ir mokiniai iš Lietuvos, Turkijos, Slovakijos, Rumunijos, Bulgarijos. Projekto tikslas – skatinti vaikus domėtis gamtos reiškiniais: lietumi, debesimis, sniegu, kruša, vaivorykšte.
Viena iš projekto pagrindinių veiklų yra eksperimentai. Vaikai su entuziazmu atlieka įvairius eksperimentus, kurie atskleidžia sniego struktūrą, lietaus kelią nuo debesų į žemę, ledo savybes ir t.t. Tai edukacinis procesas, kuris skatina mokytis per patirtį. Vykdome veiklas, kurios skatina vaikus stebėti ir tyrinėti. Kiekviena veikla sukuriama taip, kad skatintų vaikus aktyviai dalyvauti, stebėti, klausinėti ir tyrinėti gamtos paslaptis.
Veiklos įvertinimas eTwinning projekte
Tarptautinis seminaras Sevilijoje
Jame dalyvavo ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogai iš 25 šalių, tarp jų 2 pedagogai iš Lietuvos. Laimėjusi ŠMPF dotaciją į seminarą vyko ir Joniškio vaikų lopšelio-darželio „Saulutė“ švietimo pagalbos specialistė Vaida Labanauskienė.
Šiuo profesinio tobulėjimo seminaru buvo siekiama pagilinti dalyvių žinias apie įvairių kompetencijų, įskaitant skaitmeninę (DigComp), verslumą (EntreComp), mokymąsi visą gyvenimą (LifeComp) ir tvarumą (GreenComp), ugdymą ir pabrėžti eTwinning integraciją, kaip priemonę šioms kompetencijoms didinti.
Be to, juo siekiama suteikti mokytojams praktinių strategijų ir išteklių, skirtų mokymo praktikai tobulinti. Seminaras skatino aktyvų įsitraukimą, bendradarbiavimą ir refleksiją, kad padėtų pedagogams skatinti holistinį savo mokinių tobulėjimą.
Veiklos skatino dalyvius apmąstyti savo dabartinę mokymo praktiką ir nustatyti galimybes integruoti eTwinning projektus siekiant ugdyti pagrindines kompetencijas, keistis idėjomis ir patirtimi su kitais ankstyvojo ugdymo ir pradinių klasių mokytojais bei šios srities ekspertais. Buvo pasiūlyta galimybė inicijuoti eTwinning projektus, susijusius su viena ar keliomis iš aukščiau išvardytų struktūrų.
Renginio atidarymo metu vyko antroji „eTwinning“ Europos Prizo apdovanojimų ceremonija. Europinio prizo laimėtojos J.Rattik, O. Grebinstsikova, M.Samoutian, S.Tatsiou, A. Kasviki, Z.Garajova pristatė projektą STEAM Preschool Academy/Age 0-6 years.
O A.Šimac, N. Tzitzi, Ch. Georgakopoulou, A.Arroyo – projektą-laimėtoją -eTwinners as pros/Age 7-11 years.
Seminare vyko kūrybinės dirbtuvės, dalyviai dirbo įvairiose darbo grupėse, dalyvavo partnerių, projektų idėjų paieškose, diskusijose ir planavime, siekdami įgyvendinti naujus projektus artimiausiu metu.
Mano lūkesčiai buvo pateisinti – susitikau su partneriais iš kitų šalių, kartu keitėmės idėjomis ir patirtimi su kitais ankstyvojo ugdymo ir pradinių klasių mokytojais, aktyviai bendradarbiavome grupėse, pagilinome žinias apie įvairias kompetencijas (skaimeninę, mokymosi visą gyvenimą ir kt. ypač pabrėžiant eTwinning integraciją.
Po seminaro jaučiu eTwinning bendruomenės palaikymą, geranoriškumą bei išskirtines galimybes tobulėti.
„eTwinning“ konferencija
Pedagogei buvo pasiūlyta dalyvauti kasmetinėje tarptautinėje „eTwinning“ konferencijoje, kuri vyko spalio 19-21 d. nuotoliniu būdu. Tai puiki galimybė praplėsti žinias, sužinoti apie geriausius „eTwinning“ projektus bei atrasti bendraminčių.
O šiandien prizas pasiekė ir „Drugelių“ grupės vaikus. Ugdytiniams vyko teminis užsiėmimas “Inovacijos ir švietimas – būkite kūrybingi su „eTwinning“ 2023”.
Šis užsiėmimas buvo organizuotas pagal programos „eTwinning“ 2023 metų temą ir suteikė puikią galimybę vaikams plėtoti naujus įgūdžius bei tyrinėti inovacijas švietime.
Vyko aktyvios patyriminės veiklos, naudojant neformaliojo ugdymo metodus/praktikas, kurias vedė profesionali edukatorė Indrė Neimantė. Tai buvo puiki galimybė vaikams įgyti naujų gebėjimų!
Projektas apdovanotas Europos Kokybės ženkleliu
eTwinning projektas ‘Colourful autumn’
Spalio–lapkričio mėn. logopedė Vaida Labanauskienė vykdė eTwinning projektą ‘Colourful autumn’. Tai bendras projektas su Lenkijos darželio Zespół Szkół w Wysokiej Głogowskiej ugdytiniais (5-6 m.) bei mokytoja Beata Bazan-Łabudzka. Šis projektas – eTwinning kontaktinio seminaro vykusio birželio mėn. Valmieroje (Latvija) baigiamasis darbas.
Projekte dalyvavo „Drugelių“ grupės vaikai.
Jie susipažino su projekto veikėju Linksmuoju moliūgu, su draugais iš Lenkijos darželio išbandė patyriminio ugdymosi galimybes. Panaudodami rudens gėrybes meninei ugdomajai veiklai, mažieji tyrinėtojai aplikavo, kūrė, ieškojo. Vaikus aktyviai veiklai nuteikė užduotys apie medžius, kurios buvo parengtos ir pristatytos QR kodų pagalba. Daug įspūdžių paliko moliūgų savaitė: visi surinkti į vieną vietą, o tada pasverti, palyginti ir išmatuoti.
Dar vienas bendras darbas – vėlyvo rudens orų stebėjimas. Vaikai tyrinėjo, žaidė ir išbandė naujus dalykus. Stebėdami orą lauke, susipažino su naujomis sąvokomis, išmėgino judrias veiklas bei mokėsi dainos apie rudenį.
Lapkričio pabaigoje įvyko baigiamasis susitikimas eTwinning platformos TwinSpace erdvėje.
Susitikimo metu vaikai bendravo net keliomis kalbomis – pasisveikino lenkiškai ir angliškai prisistatė draugams iš Wysoka Glogowski darželio. Mažieji projekto dalyviai domėjosi vieni kitais, siuntė muzikinius pasirodymus, na o atsisveikinimui nusiuntė draugams šypsenas.
Projektas padovanojo naujų potyrių, gerų emocijų, bendrystės jausmą bei suvokimą, jog ugdomoji veikla gali būti kitokia – paremta tyrinėjimu, įdomi ir įtraukianti.
Ačiū mokytojoms Gintarei Vaitekūnienei ir Violetai Sabaliauskienei už pagalbą įgyvendinant projekto idėjas.
#eTwinning
Mokymasis lauke ir ikimokykliniai projektai
Joniškio vaikų lopšelio-darželio „Saulutė“ logopedė Vaida Labanauskienė dalyvavo „eTwinning“ tarptautiniame profesinio tobulėjimo seminare „Mokymasis lauke ir ikimokykliniai projektai“ (angl. Outdoor learning and projects in preschool). Seminarą, kuris vyko 2022 m. birželio 7-10 d. Valmieroje, Latvijoje organizavo nacionalinė Latvijos „eTwinning“ paramos organizacija.
Įgyti patirties, sužinoti kitų šalių švietimo naujoves, susirasti partnerių ateities projektams bei parengti projektą „eTwinning“ platformoje atvyko mokytojai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Danijos, Lenkijos ir Austrijos ikimokyklinių ugdymo įstaigų.
Dalyviai bendravo tarpusavyje, dalinosi idėjomis, atliko kūrybines užduotis, aplankė eko-darželį „Mežmalina“ Priekuli savivaldybėje.Visos idėjos buvo susistemintos ir parengti būsimų septynių projektų planai.
Joniškio vaikų lopšelio-darželio „Saulutė“ logopedė Vaida Labanauskienė kartu su Lenkijos ikimokyklinių įstaigų mokytojomis parengė projekto „Colourful autumn“ planą, kuris bus registruotas „eTwinning“ atnaujintoje platformoje ir įgyvendintas rugsėjo-lapkričio mėnesiais.
#eTwinning Lietuva
#eTwinning Seminar in Latvia: “Outdoor learning and projects in preschool”
eTwinning projektai „Ramunės“ grupėje
Paskutinis balandžio penktadienis tapo didelių darbų pabaiga „Ramunės“ grupės vaikams ir jų mokytojai Nijolei Pakėnei: jie baigė dalyvavimą iškart dviejuose tarptautiniuose eTwinning projektuose.
Pirmasis projektas – „A small seed can change the whole world !!!“ startavo rugsėjo pabaigoje ir tęsėsi beveik visus mokslo metus – iki gegužės 1-osios. Projekte dalyvavo vaikai ir pedagogai iš Turkijos, Graikijos, Rumunijos, Vengrijos, Jordanijos. „Ramunės“ vaikai buvo vieninteliai projekto dalyviai iš Lietuvos.
Projekto metu ugdytiniai susipažino su kviečiais ir jų produktais. Jie sužinojo apie duonos istoriją bėgant metams ir kiekvienoje projekte dalyvaujančioje šalyje egzistuojančias duonos rūšis. Mažieji smalsučiai eksperimentavo, naudodami STEAM ir kūrė savo duonos gaminius, duonos receptų knygą, patys sėjo ir stebėjo kaip auga grūdai.
Projekto veiklų metu vaikai taip pat sužinojo apie kviečių ir jų produktų svarbą mūsų mityboje. Sužinojo ir apie JT iniciatyvą „Zero hunger“, diskutavo, kaip galima būtų sumažinti maisto trūkumą pasaulyje.
STEAM veiklose vaikai pabandė perteikti savo įsivaizdavimą, kaip žmonės gamins kviečius po 100 metų.
Antrasis projektas, kuriame dalyvauta drauge su partneriais iš Lenkijos, Rumunijos, Turkijos, Lietuvos, vyko kovo – balandžio mėnesiais.
Šiuo projektu buvo siekiama ugdyti vaikų aplinkosauginį sąmoningumą, mokyti juos tausoti aplinką ir gamtą, skatinti tyrinėjimo ir smalsumo jausmą, originalumą ir kūrybiškumą. Vaikai buvo skatinami, pasitelkiant savo vaizduotę, kurti savo originalius darbelius gamtos tema. Taip pat buvo siekiama formuoti vaikų įgūdžius, susijusius su gamtos problemų nustatymu, tyrinėjimu ir sprendimu.
Projektas buvo vykdomas, vadovaujantis Ikimokyklinio ugdymo programa, akcentuojant bendravimą ir bendradarbiavimą. Vaikams ir pedagogei įdomu buvo išbandyti ir iki šiol nežinotus įvairius žiniatinklio įrankius.
Projekto veiklos buvo labai įvairios, patrauklios ir suprantamos vaikams. Tikimės, kad jos padės ne tik plėsti pagrindines žinias ir supratimą apie gamtą, bet ir ugdyti vaikų sąmoningumą ir jautrumą gamtos grožiui, bei spręsti su aplinkosauga susijusias problemas.
Įtraukusis ankstyvasis ugdymas
Vasario pabaigoje programos eTwinning Nacionalinė paramos tarnyba pakvietė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogus bei darželių vadovus teikti paraiškas dėl dalyvavimo programos „eTwinning“ tarptautiniame online seminare „Įtraukusis ankstyvasis ugdymas“ (angl. Inclusive Early Childhood Education and Care), kurį organizavo programos „eTwinning“ centrinė paramos organizacija. Dalyviams iš Lietuvos šiame renginyje buvo skirtos 2 vietos.
Mokytoja Nijolė Pakėnė, padedama direktorės Ritos Šilinienės ir specialiosios pedagogės – logopedės Almos Sinkevičienės, parengė ir pateikė tarnybai paraišką dėl dalyvavimo, o kovo viduryje sulaukė žinios, jog paraiška buvo atrinkta ir ir pedagogė kviečiama dalyvauti seminare.
Virtualus seminaras anglų kalba vyko 3 dienas: 2022 m. kovo 30 d. – balandžio 1 d. Seminaro tikslas buvo padidinti eTwinning mokytojų supratimą apie įtraukiojo ugdymo struktūrą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, perteikti mokytojams geriausią įtraukiojo ugdymo praktiką ir iššūkius, padėti įgyti įgūdžių ir kompetencijų, kurių reikia, norint rūpintis ir tinkamai ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus, bei paskatinti įgytas žinias taikyti kasdienėje savo praktikoje.
Dalyviai iš visos Europos kasdien klausėsi pagrindinių pranešimų apie vaikų su negalia įtraukimo į ugdymo procesą kliūtis ir rekomendacijas, ankstyvojo įtraukiojo ugdymo projektus, mažas pajamas gaunančių šeimų ir imigrantų vaikų įtraukimą į ugdymą. Po pagrindinio pranešimo vykdavo darbas tam tikrose, iš anksto pasirinktose grupėse, kurioje buvo klausomasi pranešimų ir diskutuojama dominančia tema. Paskutinę dieną vyko projekto partnerių paieškos sesija, kurios metu visi dalyviai galėjo pristatyti savo organizuojamus projektus ir pakviesti kitus dalyvius prisijungti, tapti projekto partneriais.
Mūsų darželio mokytoja dalyvius pakvietė prisijungti prie įstaigos numatomo rengti projekto apie palankios ugdymo aplinkos kūrimą SUP turintiems vaikams.
Įtraukusis ugdymas jau seniai buvo pripažintas svarbiu tiek Lietuvoje, tiek ir visoje Europoje.Tačiau ne visada lengva ugdymo nuostatas paversti realybe. Todėl seminaras šia tema buvo labai naudingas, padėjo įgyti daugiau teorinių žinių, kurios labai pravers praktikoje, nes mūsų įstaiga atsakingai ir aktyviai ruošiasi 2024 metų rugsėjui, kuomet visos mokyklos ir darželiai turės sudaryti sąlygas vaikams su specialiaisiais poreikiais ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje kartu su savo bendraamžiais.
Metodinė patirtis eTwinning platformoje
Vasario 24 d. Joniškio vaikų lopšelio-darželio ,,Saulutė“ mokytojos Elona Bernotaitė, Nijolė Pakėnė, Gintarė Vaitekūnienė, Jurgita Kaveckienė, Laura Pociūtė ir Indra Žukauskienė vedė metodinę dieną ,,eTwinning platforma–pedagogų profesinių kompetencijų tobulėjimas“ Joniškio rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigų mokytojams.
Taip pat dalyvavimas eTwining projektuose skatina vaikų komunikavimo ir pažinimo kompetencijas bei žingeidumą, tėvų įsitraukimą vykdant projektines veiklas.
Šio renginio tikslas – skatinti priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo mokytojus tobulinti profesinę kvalifikaciją dalyvaujant bendradarbiavimo projektuose šalies, tarptautiniu lygmeniu.
Džiaugiamės, kad mūsų mokytojai dalijasi savo patirtimi apie e Twining platformoje vykdomus, kuriamus respublikinius ir tarptautinius projektus. Renginyje dalyvavo 52 rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogai.
Joniškio vaikų lopšelio-darželio ,,Saulutė“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Balčiūnienė