2025 m. gegužės 5–9 dienomis vyko baigiamasis Nordplus Junior projekto „Įtraukusis ugdymas ar atskirtis“ (Inclusion or Exclusion) mokytojų mainų vizitas Estijoje. Mūsų darželio komanda – direktorė Rita, logopedė Vaida, logopedė-specialioji pedagogė Alma, mokytojos Nijolė B. ir Gintarė dalyvavo intensyvioje profesinio tobulėjimo programoje.
Projekto dalyviai lankėsi Valgos ir Tartu regionų ugdymo įstaigose – darželiuose, Tartu universitete bei pagalbos centruose, kur stebėjo ugdymo aplinkas, bendravo su pedagogais, aptarė jų darbo praktiką ir taikomus sprendimus.
Pagrindinės įžvalgos ir patirtys:
- Estijos ugdymo įstaigos įkvėpė kuriant jaukią, saugią ir vaikui palankią aplinką.
- Susipažinta su įvairiais ugdymo metodais (kūrybiškais, interaktyviais, gamtoje) praplėčiančiais ugdymo galimybes.
- Išbandyti kūrybiški ir patyriminiai ugdymo metodai (pvz., veikla lauke, mokymasis AHHAA centre) leidžiantys vaikams mokytis per asmeninę patirtį.
- Praktiniai seminarai suteikė įrankių, kaip padėti mokytojui – emociniu palaikymu, resursais ir komandiniu darbu.
- Estų gerosios praktikos suteikė idėjų, kaip stiprinti įtraukųjį ugdymą Lietuvoje.
- Tinklaveika ir bendradarbiavimas su kolegomis iš kitų šalių skatino dalijimąsi žiniomis bei patirtimi.
- Pamatyta, kaip darniai veikia skirtingos švietimo grandys – darželiai, paramos centrai ir kt.
- Patirta, kaip kurti įtraukią, bendradarbiavimu grįstą ugdymo kultūrą.
- Dalyvių refleksijos skatino kritiškai pažvelgti į savo praktiką ir ieškoti tobulinimo galimybių.
- Vizitai į muziejus ir mokslo centrus atskleidė, kaip sėkmingai galima integruoti formalų ir neformalų ugdymą.
Du metus trukęs projektas suteikė įkvepiančią patirtį, galimybę mokytis ir augti kartu.
#Nordplus #NordplusJunior #ĮtraukusisUgdymas #Lietuva #Estija #Suomija #Švedija #Grenlandija