Meniu Uždaryti

Įtraukusis ugdymas: patirtis iš Barselonos, kuri įkvepia pokyčiams

2025 m. balandžio 13–20 d. Joniškio vaikų lopšelio-darželio „Saulutė“  logopedė Vaida Labanauskienė ir specialioji pedagogė Alma Sinkevičienė dalyvavo NŠA projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ stažuotėje – kursuose ‚We Are All Special – Inclusion and Support to Students with Special Needs in and out of the Classroom‘, vykusiuose Barselonoje, Ispanijoje.

Kursų tikslas – stiprinti pedagogų gebėjimus dirbti su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais, ugdyti įtraukiojo švietimo kompetencijas ir skatinti įvairovę bei empatiją mokymo(si) aplinkoje.

Mokymų savaitė buvo intensyvi, prasminga ir kupina įkvepiančių patirčių.

  • Dalyviai susipažino su kursų programa, pristatė savo šalis bei švietimo įstaigas. Buvo analizuojami dalyvių poreikiai, keliami asmeniniai tobulėjimo tikslai ir aptariama saugios mokymosi aplinkos svarba.
  • Vyko paskaitos apie pagrindinius specialiuosius ugdymosi poreikius ir mokymosi sutrikimus bei gilintasi į darbo su autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais ypatumus. Buvo organizuojami praktiniai užsiėmimai ir patirčių dalijimasis tarp dalyvių.
  • Mokymai persikėlė į muziejų – dalyviai lankėsi Barselonos nacionaliniame meno muziejuje (MNAC), kur buvo taikomos vizualiojo mąstymo strategijos kaip įtraukiojo ugdymo metodas. Tai buvo puikus pavyzdys, kaip meno erdvės gali tapti alternatyviomis mokymosi aplinkomis vaikams su įvairiais poreikiais.
  • Daug dėmesio skirta vaikų, turinčių ADHD, ADD ir emocijų bei elgesio sutrikimų, ugdymo metodams. Dalyviai mokėsi, kaip sąmoningumo praktikos, judesys, kūrybiškumas ir inovatyvūs metodai gali padėti vaikams įsitraukti į ugdymo procesą. Buvo analizuojamos įvairios intervencijų galimybės ir strategijos įvairovei klasėje palaikyti.
  • Kursų dalyviai kūrė individualius projektus savo ugdymo įstaigoms, kuriuose apjungė įgytas žinias bei metodikas. Buvo apžvelgtos įgytos kompetencijos.
  • Dalyvavo kultūrinėse veiklose – aplankė žymiausias Barselonos vietas: Monserrat vienuolyną, Parc Güell, Sagrada Família ir kt. Šios lankytinos vietos ne tik žavėjo architektūra ir istorija, bet ir tapo įkvėpimu – ieškoti idėjų, kaip meno ir kultūros erdves galima kūrybiškai integruoti į ugdymo procesą.

Mokymai ne tik suteikė naujų žinių, bet ir įkvėpė tęsti prasmingą darbą ugdant kiekvieną vaiką pagal jo galimybes, poreikius ir unikalumą.

Tai buvo ne tik profesinis, bet ir asmeninis augimas – kursai sujungė daugiakultūrę patirtį, inovatyvius metodus ir tikrą žmogišką ryšį. Įgyta patirtis bus aktyviai integruojama į Joniškio vaikų lopšelio-darželio „Saulutė“ ugdymo praktiką ir dalinama su kolegomis metodiniuose susitikimuose bei rajono švietimo renginiuose.

Dalyvavimas kursuose buvo finansuojamas Nacionalinės švietimo agentūros projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ lėšomis.

#ugdymoProjektai #įtraukusisUgdymas #TęskAteikTobulėkPrisidėk #nsasmm #EuropassTeacherAcademy

 

 

Skip to content